Prečítajte si viac o parnej lokomotíve a vozňoch.
Hnacie vozidlá:
1. Parná lokomotíva U.34.901
Medzi najstaršie úzkorozchodné parné lokomotívy na Slovensku patrí lokomotíva známa pod označením U.34.901.Lokomotíva bola ešte v roku výroby dodaná na lesnú železnicu v údolí Čierneho Hrona kde bola až do roku 1975 súčasťou Čiernohronskej lesnej železnice. V roku 1975 ju za cenu šrotu odkúpilo Kysucké múzeum v Čadci zo zámerom funkčného využitia. Po dôkladnej oprave v Švermových železiarňach v Podbrezovej bola v roku 1977 prevezená na Vychylovku.
- niektoré vybrané technické údaje - lokomotíva U.34.901:
dvojvalcová tendrová lokomotíva s troma nápravami
- výkon........................60 konských síl
- rok výroby...................1909 v strojárňach MÁV Budapešť
- výrobné číslo................2282
- priemer valcov..............230 mm
- zdvih piestov...............300 mm
- priemer kolies..............640 mm
- výhrevná plocha............24,75 m2
- plocha roštu................. 0,6 m2
- tlak pary.....................12 kg/cm3
- služobná hmotnosť.........12,9 t
- hmotnosť prázdnej lokomotívy 9,85 t
- dĺžka.........................5400 mm
- šírka......................... 2130 mm
2. Dieselhydraulická lokomotíva DH 120
- vyrobená v roku 1982 v SONP Kladno pod výrobným číslom 44 a dodaná do Švermových železiarní
v Podbrezovej, kde pod evidenčným číslom 12 premávala do konca októbra 1992. Z Podbrezovej bola presunutá na neďalekú Čiernohronskú železnicu, odkiaľ sa v roku 1994 dostala na múzejnú železnicu vo Vychylovke. Premáva v pondelok - nedeľu.
- niektoré vybrané technické údaje:
- výkon 97 kW
- otáčky motora 1 400 m -1
- maximálna rýchlosť 17 km/ hod.
- hmotnosť /naloženej/ 16 t
Osobné vozne:
1. Osobný vozeň
- dvojosý, štrorokenný, výroba 1912 v Kopřivnici, pôvodne premával pod číslom 101 na Slezských zemských dráhach, neskôr predaný na LŽ Vígľaš. Rekonštrukcia skrine v roku 1990 Okresným stavebným podnikom v Čadci. Národná kultúrna pamiatka SR.
2. Osobný vozeň výletný č.1
- štvorosý, rekonštrukcia pôvodného vozňa Ba/u č. 1 Považskej lesnej železnice, ktorý vznikol prestavením pôvodne tramvajového vozňa dielňami PLŽ. Rekonštrukcia v roku 1994 firmou OSP Čadca. Národná kultúrna pamiatka SR.
3. Osobný vozeň výletný č.2
- štvorosý, rekonštrukcia pôvodného vozňa Ba/u č. 5 Považskej lesnej železnice, ktorý vznikol prestavením pôvodne tramvajového vozňa dielňami PLŽ. Rekonštrukcia v roku 1999 firmou Mravec Čadca. Národná kultúrna pamiatka SR.
Historický vlak v prevádzke