Kontakt

Kysucko-oravská lesná železnica
023 05  Nová Bystrica - Vychylovka
Správa KOLŽ a pokladňa:
+421 41 4397219
Fax: +421 41 4335290
E-mail:
zeleznicka@kysuckemuzeum.sk

 

mapka

Informácie

Sezónna prevádzka:
1. máj - 31. október 2014

 

Trasa historických vlakov:
stanica Skanzen - stanica Chmúra - 1.úvrať a späť

Osobné vlaky:
Pondelok - piatok: motorový vlak (dieselhydraulický rušeň DH 120 + dobový osobný vagón)
Sobota - nedeľa: historický parný vlak (parný vlak U.34.901 + dobový osobný vagón)
Na objednávku: parný rušeň za poplatok 200 € + cestovné

Vlaky sú vypravované zo stanice Skanzen. Vlak bude vypravený len v prípade, že v ňom bude minimálne 10 cestujúcich.

Odchody vlakov zo stanice Skanzen:
Pondelok - piatok: 9.15, 10.30, 11.30, 13.00, 14.00, 15.00, 16.00 hod.
Sobota - nedeľa: 9.15, 10.30, 11.30, 13.00, 14.00, 15.00, 16.00, 17.00 hod.


Vlak o 17.00 hod. premáva v soboty, nedele, len do 28. 9. 2014
Vlak nie je miestenkový!


Ponuka špeciálnych služieb:

Osobné jazdy, jazdy pre kolektívy, pre fotografov a filmárov, pre účely reklamy a podobne.
Cenník podľa dohody s riaditeľstvom Kysuckého múzea v Čadci.
Kysucko-oravská lesná železnica

hluz_upravene

Historická lesná úvraťová železnica (HLÚŽ) tvorí organickú súčasť Múzea kysuckej dediny v Novej Bystrici - Vychylovke. Je zachovanou a funkčne obnovenou časťou bývalej Kysucko-oravskej lesnej železnice (KOLŽ), ktorá vznikla v roku 1926 spojením lesných železníc vybudovaných v roku 1915 - 1918, kysuckej - z Oščadnice do Chmúry (Nová Bystrica, časť Vychylovka) a oravskej - z Lokce do Erdútky (terajšej Oravskej Lesnej).

Latitude:     49º 23' 18,383'' N

Longitude:  19º 6' 46,427'' E

Spojenie oboch železníc sa uskutočnilo vybudovaním spojovacej trate z Erdútky do Chmúry. Po spojení dosiahla celková dĺžka KOLŽ vyše 110 km, z toho 61 km hlavnej trate, zbytok tvorili odbočky, ktoré sa budovali, rušili, predlžovali alebo skracovali podľa potreby odvozu vyťaženého dreva.
Čítať celý článok...

Dôležitý oznam

V dňoch od 16.9.2014 (utorok)  -19.9.2014 (piatok) bude železnička premávať na skrátenom úseku St. Skanzen - St. Chmúra a späť z dôvodu rekonštrukcie trate.
Z tohto dôvodu bude polovičné vstupné na vlak.

 

Mapky HLÚŽ

Mapka KOLŽ (rok 1926)


Mapka úvraťovej časti (rok 1926)
 

Mapka HLÚŽ (súčasný stav)
hluztrat

 

Prevádzkované koľajové vozidlá HLÚŽ v roku 2013

Hnacie vozidlá :

1.  Parná lokomotíva U.34.901

Medzi najstaršie úzkorozchodné parné lokomotívy na Slovensku patrí lokomotíva známa pod označením  U.34.901.Lokomotíva bola ešte v roku výroby dodaná na lesnú železnicu v údolí Čierneho Hrona kde bola až do roku 1975 súčasťou Čiernohronskej lesnej železnice. V roku 1975 ju za cenu šrotu odkúpilo Kysucké múzeum v Čadci zo zámerom funkčného využitia. Po dôkladnej oprave v Švermových železiarňach v Podbrezovej bola v roku 1977 prevezená na Vychylovku.

Čítať celý článok...
 


zsk_logo
Zriaďovateľ
eu
 logo_pl_sk logo_sk_cz  trenc_sam_kraj
Správca Fondu mikroprojektov
SR-ČR 2007-2013